Egy jó fodrászt találni nehezebb, mint hazát választani  mondja Milla, a  lány, Csikós Attila regényében, összefoglalva a mai negyvenesek  jellegzetes életér-zését. Hősök és vállalható eszmények, gyakorlatilag  események nélküli időkben tengődnek a regény szereplői. Akinek voltak  eszméi, mára már (2013-at írunk) nincsenek, akinek nem voltak, mostanra  sem generálódtak. Riasztó, egyben ijesztően őszinte látlelet ez a könyv  egy generáció (el)kallódásáról, amelyiknek ugyan csak a gyermekkora  lógott bele egy rossz korba, de ez nem akadályozza abban, hogy felnőtté  válása közben keseredjék meg  egy jobbnak képzelt, való-jában a  semmilyenségével tüntető másik érában. Művészregény, kulcsregény,  háromszögtörténet, krimi  egyik sem, vagy talán mind a négy egyszerre.  Költé-szet és erőszak, szeretetszomj és szarkazmus,apátia és szenvedély  itatja át a la-pokat. És túl sok az alkohol, és túl sok a kocsma, és túl  sok aszenvedély, és túl soka magány. Az író nagyon ismeri ezt a  világot, figurái élnek éslélegeznek, szenvednek és szenvedtetnek,  kapaszkodnak egymásba, és ellökik maguktól a másikat, szeretnek, és  elszeretnek, légszomjjal küzdenek, és ürességtől fuldokla-nak. Csikós  mesterien szerkeszt, filmes eszköztárral dolgozik, felbukkannak,  elmerülnek, hogy máshol újra feltűnjenek motívumok, történetek,  összefonód-nak és szétszálazódnak szerelmek, életek, hogy végül a sorsok  és érzelmek erős színekkel megfestett, lágy-brutál puzzle-játékán  minden elem összeálljon egyet-len szomorú-tragikus képpé. De hát az élet  ilyen már bytheway. Zalán Tibor